ИРАВУНК

«ԱԶԳԱՅԻՆ ՄԻԱԲԱՆՈՒԹՅՈՒՆ ԿՈՒՍԱԿՑՈՒԹՅՈՒՆԸ» ԴԵՌ ՄԵԿ ՏԱՐԻ ԱՌԱՋ ԷՐ ՀԱՅՏԱՐԱՐԵԼ. «ՍԱՏԱՐԵԼՈՒ ԵՆՔ ՍԵՐԺ ՍԱՐԳՍՅԱՆԻՆ»

23.12.2012, Իրավունք

«Իրավունքի» նախորդ համարում ներկայացրել էինք «Ազգային Միաբանություն կուսակցության» նախագահ ԱՐՏԱՇԵՍ ԳԵՂԱՄՅԱՆԻ խոսքը մեր երկրի անցնող տարվա արտաքին քաղաքականության վերաբերյալ: Իսկ այսօր ներկայացնում ենք ներքին քաղաքական տարվա գնահատականը:

Ռուսլան Թաթոյան – Պարոն Գեղամյան, ներքաղաքական տարին ինչպե՞ս կգնահատեք:

Արտաշես Գեղամյան – Փորձեմ բնութագրել, թե ինչպիսի զարգացումներ են եղել մեր երկրի սոցիալ-տնտեսական ոլորտում և հասարակության շրջանում: Այս  հարցերը գտնում եմ շատ կարևոր, քանի որ մենք թևակոխում ենք Հայաստանի Հանրապետության հետագա զարգացումների համար բախտորոշ մի ժամանակաշրջան: Ես նկատի ունեմ այն, որ 2012 թ.  մայիսի 6-ին տեղի են ունենալու Ազգային ժողովի, իսկ 2013 թ. փետրվարին` Հանրապետության Նախագահի ընտրություններ: Ուստի, կարծում եմ, արդարացված կլինի ներքաղաքական զարգացումները վերլուծելիս համառոտ անդրադառնալ 2008 թ. ապրիլի 28-ին ընդունված «Հայաստանի Հանրապետության  կառավարության ծրագիր (2008–2012 թթ.)» թիվ 980 - Ա որոշման կատարման ընթացքին: Չէ՞ որ այս որոշման կատարումն ուժեղ լիցք կհաղորդեր 2012 թ. նախագահական ընտրություններին գործող Նախագահ Սերժ Սարգսյանին և նրան սատարող քաղաքական ուժերին, իսկ «Ազգային Միաբանություն կուսակցությունը» դեռ մեկ տարի առաջ էր հայտարարել, որ նախագահական առաջիկա ընտրություններում պաշտպանելու է Սերժ Ազատի Սարգսյանի թեկնածությունը: Եվ կուսակցության ընդունած սկզբունքային այդ որոշումը պարտադրում է մեզ անաչառորեն վերլուծել երկրի սոցիալ-տնտեսական վիճակը` խնդիր ունենալով կատարված դիտարկումներով օգնել  կառավարությանը շտկելու  իրավիճակն այն ոլորտներում, որոնք հետ են մնում ծրագրային նպատակների կատարումն ապահովելուց:

Եվ այսպես, կառավարության վերը հիշատակված ծրագրում կարդում ենք. «Ազգային անվտանգության և ակտիվ տնտեսական քաղաքականության միջոցով կայուն զարգացման ապահովումը կառավարության հիմնական գերակայությունն է»: Իսկ ինչպիսի՞ արդյունքներ են արձանագրվել այս, միանգամայն արդարացի ձևակերպված, գերակայության կատարման ուղղությամբ:  Նշենք, որ 2008 թ. ՀՀ համախառն ներքին արդյունքը (ՀՆԱ)  դրամական արտահայտությամբ կազմել էր 3 տրլն 650 մլրդ 49.8 մլն դրամ կամ 11 մլրդ 929 մլն 436 հազար դոլար: Մեկ շնչին ընկնող ՀՆԱ-ի ծավալը` 1 մլն 128 հազար 579 դրամ կամ 3689 դոլար: Գիտակցաբար չենք ներկայացնում 2009 թ. համապատասխան ցուցանիշները` հաշվի առնելով այն, որ համաշխարհային ֆինանսատնտեսական ճգնաժամի արդյունքում ՀՀ –ի տնտեսությունում այդ տարի արձանագրվել էր ՀՆԱ-ի  14.1  % անկում և տնտեսության բոլոր ոլորտներում տեղի էր ունեցել գահավիժում: 2010 թ. հունվար-դեկտեմբերին ՀՆԱ-ն կազմել էր 3 տրլն 509 մլրդ 624.8 մլն դրամ կամ 9 մլրդ 392 մլն 562 հազար դոլար:  Մեկ շնչի հաշվով 2010 թ. ՀՆԱ-ն կազմել էր 1 մլն 77 հազար 961 դրամ կամ 2885 դոլար: Հաշվի առնելով ՀՆԱ-ի այս շարժընթացը` հիշենք, որ 2011 թ. ՀՀ պետական բյուջեով նախատեսված է, որ ընթացիկ տարում արձանագրվելու է  2010 թ. նկատմամբ ՀՆԱ-ի 4.6 %  աճ: Ս. թ դեկտեմբերի 20-ին  Ազգային վիճակագրական ծառայության «ՀՀ սոցիալ-տնտեսական վիճակը բնութագրող ընթացիկ-օպերատիվ ամփոփմամբ ստացված նախնական հիմնական մակրոտնտեսական ցուցանիշները 2011 թ. նոյեմբերին» մամուլի հաղորդագրության մեջ բերված տնտեսական ակտիվության ցուցանիշը նախորդ տարվա  համապատասխան ժամանակաշրջանի նկատմամբ կազմել է 102,4 %, իսկ հոկտեմբերի նկատմամբ` 92,7  %: Հիշեցնեմ, որ 2011 թ. հոկտեմբեր ամսին սեպտեմբերի համեմատ այդ ցուցանիշները կազմել էին համապատասխանաբար` 102,4 %  և 82 %: Հաշվի առնելով այս միտումը` կարելի է եզրակացնել. լավագույն դեպքում, կարող ենք ակնկալել, որ 2011 թ., այնուամենայնիվ, կհաջողվի ապահովել 2010 թ. ՀնԱ-ի նկատմամբ 4,6 % աճ: Լավատեսական այս սցենարի իրականացման պայմանում տարեվերջին ՀՆԱ-ի ծավալը կկազմի  3 տրլն 671 մլրդ 67.5 մլն դրամ կամ դոլարային արտահայտությամբ 9 մլրդ 75 մլն 910 հազար դոլար (դոլարի փոխարժեքը հունվար- հոկտեմբերին արձանագրված միջինն է` 370,4 դրամ` մեկ դոլարի համար), իսկ  մեկ շնչին ընկնող ՀՆԱ-ի ծավալը կկազմի 3045 դոլար: Եթե շարունակենք այս  հաշվարկները համաձայն 2012 թ. պետ բյուջեում հաստատված ցուցանիշների, ապա 2012 թ. նախատեսված է, որ 2011 թ. նկատմամբ արձանագրվելու է ՀՆԱ-ի 4,2 %  աճ:  Այս կանխատեսումն իրականանալու դեպքում 2012 թ. արդյունքում ՀՆԱ-ի ծավալը կկազմի 3 տրլն 825 մլրդ 252.3 մլն դրամ կամ 10 մլրդ  327 մլն 355 հազար դոլար, իսկ մեկ շնչին ընկնող ՀՆԱ-ի ծավալը` 3173 դոլար: Դոլարի փոխարժեքը` 370,4 դրամ մեկ դոլարի համար, կարծում ենք, եթե անգամ իսկ 2012 թ. փոփոխության ենթարկվի, ապա  չնչին հավանականությամբ դա կլինի դրամի արժևորման ուղղությամբ (այս պնդումը դժվար չի լինի հիմնավորել, սական դա այլ վերլուծության նյութ է): Իմի բերելով վերը շարադրվածը կարող ենք արձանագրել, որ 2012 թ. բյուջետային ծրագրերի կատարման պայմաններում 2012 թ. բյուջեով նախատեսված ՀՆԱ-ի ծավալը, դոլարային արտահայտությամբ կազմելով 10 մլրդ 327 մլն 355 դոլար, կլինի 2008 թ. ՀՆԱ-ի ծավալի (այն է` 11 մլրդ 929 մլն 436 հազար դոլար) ընդամենը 86.57 %  -ը , իսկ մեկ շնչին ընկնող ՀՆԱ-ի ծավալը 2012 թ. կկազմի 2008 թ. համապատասխան ցուցանիշի (որը կազմել էր 3689 դոլար) ընդամենը 86 % -ը:  Մինչդեռ, հիշեցնենք, որ կառավարության ծրագրի «Կառավարության գործունեությունից ակնկալվող հիմնական արդյունքները» թիվ 3 բաժնում կարդում ենք. «Սույն ծրագրի իրականացմամբ  կառավարությունը 2008–2012 թթ. ընթացքում ակնկալում է` համախառն ներքին արդյունքի  տարեկան 8-10 տոկոս իրական աճ»:

Подробнее...

ՀԱՋՈՂՎԵՑ ՇԱՏ ՀՍՏԱԿ ՁԵՎԱԿԵՐՊԵԼ ՄԵՐ ԵՐԿՐԻ ԱՐՏԱՔԻՆ ՔԱՂԱՔԱԿԱՆ ԸՆՏՐՈՒԹՅՈՒՆԸ ԵՎ ՈՒՂՂՎԱԾՈՒԹՅՈՒՆԸ

20-22.12.2011, Իրավունք

Ավարտվում է 2011 թվականը: Ինչպիսի՞ն էր այն արտաքին քաղաքական եւ ներքին քաղաքական առումներով: Այսօր կներկայացնենք քաղաքական գործիչների կարծիքը միայն առաջին հարցի` արտաքին քաղաքականության բնագավառում ձեռքբերումների եւ բացթողումների վերաբերյալ:

 

« ՁԵՌՔԲԵՐՈՒՄՆԵՐԸ ՇԱՏ ԵՎ ՇԱՏ ԱՎԵԼԻ ՇՈՇԱՓԵԼԻ ԿԼԻՆԵԻՆ, ԵԹԵ …»

Մեր խնդրանքով վերոնշյալ հարցերի վերաբերյալ կարծիք հայտնեց «Ազգային Միաբանություն կուսակցության» նախագահ ԱՐՏԱՇԵՍ ԳԵՂԱՄՅԱՆԸ.

– Արտաքին քաղաքականության բնագավառում, անտարակույս, 2011 թվականը նորանկախ Հայաստանի պատմության մեջ ամենաարգասաբերը եւ հագեցածն է եղել, չափազանցրած չէի լինի, եթե ասեի` պատմական իրադարձություններով: Հպանցիկ միայն անդրադառնանք կարեւորագույն այն գործառույթներին, որոնք տեղի ունեցան 2011 թվականին արտաքին քաղաքականության ոլորտում:

Նախեւառաջ, ես կնշեի` հայոց նորագույն պատմության մեջ ՀՀ Նախագահ Սերժ Սարգսյանի պետական առաջին այցը Ռուսաստանի Դաշնություն: Ինչո՞ւ եմ առավել քան կարեւորում պետական այցը: Որովհետեւ պետական այցերն իրականացվում են, երբ պետությունների փոխհարաբերություններն արդեն իսկ որակական ամենաբարձր մակարդակ են ձեռք բերել: Կավելացնեի նաեւ Ս. Սարգսյանի պաշտոնական այցերը Ֆրանսիա, Վրաստան, նրա եւ Նիկոլա Սարկոզիի միջեւ կայացած բանակցությունները, «Արեւելյան գործընկերության» շրջանակում ՀՀ նախագահի հանդիպումները Եվրամիության առաջատար եւ ղեկավար պաշտոնյաների հետ, Ֆրանսիայի նախագահ Սարկոզիի պաշտոնական այցը Երեւան եւ այդ ֆոնին` Երեւանում նրա ժամանակային առումով գրեթե 2–3 անգամ ավելի շատ գտնվելը, քան հարեւան հանրապետություններում: Եվ, որն առավել կարեւոր է, Երեւանում Նիկոլա Սարկոզիի արտասանած ճառերի ու ելույթների բովանդակային իմաստը, որոնց նշանակությունն արդեն իսկ կարելի է աննախադեպ համարել, որովհետեւ այդ ամենը գտավ իր զարգացումները: Ես նկատի ունեմ, մասնավորապես, Սարկոզիի այն հայտարարությունը, ըստ որի` Ֆրանսիայի Սենատը շատ հավանական է, որ  կվավերացնի օրինագիծ, ուր քրեորեն կպատժվեն այն բոլոր անձինք, ովքեր ժխտում են Հայոց ցեղասպանության փաստը: Այդ հայտարարությունն այն աստիճանի հավաստի էր, որ դրան հաջորդեց Սենատի համապատասխան կոմիտեի` գրեթե ճնշող մեծամասնությամբ ընդունված որոշումը: Եվ դեկտեմբերի երրորդ տասնօրյակում Սենատի կողմից այդ հարցի վավերացման հնարավորությունը այնքան է զայրացրել ո խուճապ առաջացրել Թուրքիայում, որ վարչապետ Էրդողանը հարկադրված էր, ասես թե, անհուսալի մի ճիչով հանդես գալ` նամակ հղելով Նիկոլա Սարկոզիին, ուր սպառնում էր, որ Թուրքիայի դեսպանը Փարիզից հետ կկանչվի: Սա աննախադեպ իրողություն է այն տեսակետից, որ Թուրքիան եւ Ֆրանսիան, ինչպես գիտենք, դաշնակից երկրներ են եւ Հյուսիսատլանտյան դաշինքի կարեւորագույն պետություններից: Այսինքն, եթե Հայաստանի Հանրապետությունը տարիներ առաջ ոմանց կողմից ընկալվում էր որպես միջազգային հարաբերությունների օբյեկտ, որի շուրջ կարող են զանազան մանիպուլյացիաներ անել, ապա հիմա նա միջազգային հարաբերություններում (այն էլ` մեծ կշիռ ունեցող պետությունների միջեւ առկա հարաբերություններում) ընկալվում եւ ընդունվում է որպես միջազգային հարաբերությունների լիիրավ ու կարեւորագույն գործոն, սուբյեկտ: Այսինքն` համահավասար, եւ որի խոսքը արդեն իսկ այն աստիճանի կշիռ ունի, եւ որի նշանակությունն այն աստիճանի է կարեւորվում, որ անգամ ՆԱՏՕ-ի դաշնակից երկրները նման մակարդակի վրա են փորձում Հայաստանին վերաբերող հարցերը որոշել եւ պարզել:

Подробнее...

УДАСТСЯ ЛИ ОТДЕЛИТЬ БИЗНЕС ОТ ВЛАСТИ?

15-17.11.2011, Иравунк

На днях, на съезде Союза промышленников и предпринимателей, Президент Армении Серж Саргсян заявил: “Предпринимательство должно быть последовательно отделяться от государственной системы и власти”. Центр соцопросов Z–S провел среди 100 лиц в г. Ереване опрос на тему – удастся ли отделить бизнес от власти и насколько это удастся. До того как представить мнение наших сограждан, посмотрим, какое мнение имеют по этому вопросу наши политические и общественные деятели.

Арташес Гегамян, председатель партии “Национальное Единение”:
“Учитывая то обстоятельство, что Президент очень последователен в решении вопросов, выдвинутых им самим, то, думаю, что это ему удастся. Но плохо то, что все мы снимаем ответственность с самих себя и хотим взвалить всё на одного человека. Между тем, если Армянский Национальный Конгресс был искренен и честен, когда опубликовал фамилии 76 предпринимателей, которые одновременно являются депутатами Национального Собрания, то при этом он должн был выступить с заявлением о том, что он приветствует подобную постановку вопроса, выдвинутую Президентом. А ваш покорный слуга именно об этом заявил в субботу в своём интервью газете “Айкакан Жаманак”. И оно, к моему удивлению, было напечатано. То же самое должны сделать и партии, входящие в правящую коалицию, будь то Республиканская Партия Армении, Партия Процветающая Армения или Партия Оринац еркир. Несомненно, с подобным же заявлением должны выступить также и “Наследие”, и Армянская Революционная Федерация Дашнакцутюн, почему бы нет, также и все те внепарламентские силы, которые более всех пострадали и обожглись от наплыва предпринимателей в Национальное Собрание. Посмотрите, Национальное Единение, Союз Конституционное Право, Союз Национальное самоопределение, Демократическая партия, увы, даже не смогли преодолеть 5%-ный барьер. И поэтому, если все мы действительно хотим называться цивилизованным народом, нацией, тем более, если хотим представлять политическую элиту, то должны четко осознать, что поставленный Президентом вопрос может стать пробным камнем на политическую зрелость для всех политических сил. То есть, от того как партии будут реагировать на него, мы с вами станем очевидцами того, кто лишь только разглагольствует, а кто на деле выступает и публично заявляет о своей позиции, в частности, на страницах прессы и по телевидению.

Арменуи Акопян

НЕ ЗАПРЕЩЕНО, ЧТОБЫ ОЛИГАРХИ ПОДДЕРЖИВАЛИ ТУ ИЛИ ИНУЮ ПОЛИТИЧЕСКУЮ СИЛУ

11.11.2011, Иравунк

Насколько приближается май 2012 года, месяц очередных парламентских выборов, настолько усиливается напряжение во внутриполитическом поле Армении. Некоторые, в частности, Республиканская партия Армении (РПА), уже формируют свой предвыборный штаб, некоторые ещё в поисках, а, например Армянский Национальный Конгресс, продолжая делать неопределённые объявления о внеочередных выборах, также начал подготовку к очередным выборам. По всей вероятности, они ещё некоторое время будут говорить о внеочередных президентских выборах, по ходу готовясь к очередным выборам. Что бы то ни было, время всех и всё поставит на свои места, а пока мы захотели узнать мнение партии “Национальное Единение” о её участии на предстоящих выборах, по пропорциональным спискам, о возможных выдвижениях по мажоритарной системе и многом другом.

Президент Республики будет иметь все права каждому показать своё место

РУСЛАН ТАТОЯН – “Национальное Единение” уже решило как будет участвовать на парламентских выборах: самостоятельно или в союзе с другими партиями?
АРТАШЕС ГЕГАМЯН – Партия “Национальное Единение” в конце ноября в первой декаде декабря текущего года созовёт свой съезд, в ходе которого наряду с другими, будут обсуждены вопросы нашего участия в предстоящих общенациональных выборах. Я затрудняюсь сказать, каким будет решение съезда, но очевидно, что сегодняшняя позиция партии “Национальное Единение”, которая основана на решимости неуклонно претворять в жизнь решения Президиума партии такова: в нынешних сложных геополитических реалиях, когда возникли многочисленные угрозы, стоящие перед нашей государственностью, мы, являясь, как и прежде партией, нацеленный на укрепление государственности, будем поддерживать все те проявления, которые будут способствовать укреплению армянской государственности. И сегодня, по нашему глубокому убеждению, выразителем всего этого является Президент Армении Серж Саргсян.
Р. Т. – То есть, Вы считаете возможным союз с РПА?
А. Г. – У нас есть убеждение в том, что укрепление армянской государственности, противостояние вызовам должно быть основополагающей задачей и главным  лейтмотивом деятельности любой политической силы, тем более, политической партии. И мы будем действовать созвучно этим своим убеждениям и далее. И мы никогда и ни за что не хотели бы персонифицировать эту нашу позицию. Другое дело, что сегодня, по нашему убеждению, Президент Республики Серж Саргсян взял в свои руки знамя преодоления этих вызовов и решение этих вопросов и мы сегодня публично заявляем, что в этом поддерживаем Президента.
Р. Т. – Как Вы смотрите на включение в пропорциональные списки олигархов и богатеев?
А. Г. – Я глубоко убеждён, что олигархи и богатеи, которые стали таковыми не в результате конкурентной борьбы, хотя бы теперь должны проявить разумность и  дальновидность и поддержать Президента, который вовсе не заинтересован в их раскулачивании, а только и только, согласно своим последним действиям и политическим решениям, как бы подсказывает им о том, что какие прегрешения ранее они не совершали, и как ни валяли дурака, ничего. Вам предоставляется исключительная возможность и шанс сейчас поддержать даже не  Президента, а армянскую государственность и ваше, порой не всегда законно нажитое богатство, нацелить на укрепление нашей государственности. По-моему, именно на решение этой задачи направлены последние законодательные инициативы Правительства РА. Если они поймут и захотят хотя бы в этих условиях и в этом положении проявить патриотическую позицию, то честь им и хвала. А если нет, то пусть они обязательно имеют в виду, что армянский народ больше никогда и ни за что не потерпит этих элементов, которые разбогатев за его счёт, в дальнейшем возвращая народу крохи, лелеют заиметь лавры великого благотворителя. Я внутренне убежден, что произойдёт именно общенациональное отрезвление так называемых олигархов. Они  должны буквально денно и нощно ставить свечки для Президента, кто вовсе не желает, в истинном смысле слова, добиться национального примирения и всеобщего равенства путём раскулачивания этих олигархов. Между тем, для этого он имеет все возможности и рычаги.

Подробнее...

Последние видеоматериалы

Новые книги